Velg byen

Treningssenteret

for den glade mosjonist...

Tips til å komme igang

04.09.2017

Tips til å komme i gang igjen med treninga:

  1. 1. Vær realistisk og ærlig med både målsetting og hvor mye tid du har til rådighet i hverdagen. Risikoen for å gi opp er større hvis ambisjonsnivået er for høyt.
  2.  
  1. 2. Planlegg uka for når du skal trene og evt. hvilke gruppetimer du skal være med på. Da er det lettere å følge planen, både for deg og de rundt deg. 
  2.  
  3. 3. Det viktigste er å komme inn i de gode rutinene, starte i det små og øke frekensen og intensiteten gradvis. Som regel tar det ca 3 uker før man er tilbake i treningsrutinen. 
  4.  
  5. 4. Sett deg konkrete mål. Bestem hva du skal ha oppnådd innen en satt tidsfrist, eksempelvis kondisjon eller styrke. 
  6.  
  7. 5. Hva med en treningspartner? Faste avtaler forplikter og gjør det vanskeligere å droppe ut. Kanskje du har en venn som ønsker å prøvetrene hos oss?
  8.  
  9. 6. Vær aktiv i hverdagen. Kan du ta trappa eller må du ta heisen? Skru på skrittelleren på telefonen din.
  10.  
  11. 7. Prøve en ny treningsform? Trent det samme lenge? Prøv nye gruppetimer, meld deg på et av kursene våres eller sjekk ut en av våre personlige trenere, som kan gi deg et nytt program.
  12.  
  13. 8. Meld deg på et mosjonsløp, da har man noe å trene til. Sjekk ut Toten Tøffeste 7. oktober eller Villmann i juni på Hønefoss neste år.
  14.  

Har du spørsmål før sessongens start? Trenger du ekstra hjelp eller veiledning? Ta kontakt med oss på treningssenteret! Vi gleder oss til en morsom, spennende og sporty høst.

Verv en venn

 

captcha