Treningssenteret

for den glade mosjonist...

Raufoss

5 tips og øvelser til hjemmekontor

11.09.2020

 

Tips 1. Ta noen enkle strekkøvelser i løpet av dagen

Strekk 10min from Toten Treningssenter on Vimeo.

 

Video: Strekk 10 min med Elin

Elin hos oss på Gjøvik er faglig dyktig og har lang erfaring fra treningsbransjen. Her er noen rolige minutter med gode strekk-øvelser, for deg som har sittet mye ved kontorpult eller trenger en rolig start på morgenen?  

Timebeskrivelse: Enkle strekkøvelser for nakke, øvre del av rygg, baksidelår, hofteleddsbøyer, bryst og skuldre.

Sitter du mye i jobbsammenheng er dette fine øvelser for deg. Ta deg 10 min pause og få løst opp i musklene, så er du mer klar for ny innsats. Eller kanskje ønsker du noen enkle øvelser på morgenen, eller når det passer deg. Lover deg at disse 10 minuttene gjør godt.

 

Tips 2. Skifte sittestilling ofte 

Tips 3. Ta pauser fra kontorpulten for å sette på en vaskemaskin eller gå en runde i huset mens du snakker i telefon. Variasjon i løpet av dagen er viktig

Tips 4. Husk å drikk vann, ha gjerne en flaske vann i nærheten

Tips 5. Åpne vindu og lufte flere ganger i løpet av dagen

 

Vil du se flere filmer?  Klikk her

Nyhets-
brev

Verv en venn

 

 

Nyhetsbrev