Ofte stilte spørsmål
Vi vet hvor frustrerende det er å få en faktura i posten som man ikke forstår, eller å lure på hva som er kutyme på et sted man ikke har vært. Dette vil vi forsøke å hjelpe deg med å forstå i boksene under. Vi håper at alle dine spørsmål blir besvart, men skulle det fortsatt være noe du lurer på, så ta kontakt med oss.
- Sørger for å ha gode rutiner for å kontrollere hvem som til en hver tid er i lokalene, slik at en eventuell smittesporing kan gjennomføres raskt.
- Registrerer alle besøkende for å ha god oversikt
- Har du symptomer på covid-19 må du holde deg hjemme.
- Gjør deg kjent med betjente åpningstider på våre sentre..
- Husk innesko og rene treningsklær. Vi tillater ikke singlet og små topper.
- Husk medlemskort for å benytte dette som nøkkelkort i inngangsdør. I perioder hvor inngangsdør står åpen, må du registrere besøket ditt i kortleseren i resepsjonen. Bruk nøkkelkortet ditt BÅDE NÅR DU KOMMER OG NÅR DU FORLATER SENTERET.
- Vask hender før, under og etter trening. Antibakterielle stasjoner er satt opp flere steder i lokalet.
- Må du hoste eller nyse, så gjør dette i albuekroken
- Ta med klut og sprayflaske - spray og tørk av apparater og utstyr etter bruk
- Gå til min side ved å klikke logg inn oppe til høyre.
- Trykk på boksen "Min side" under "Hva ønsker du å gjøre"
- Trykk på "Mine fakturaer"
- Under "Elektronisk signering av AvtaleGiro" trykker du på "Gå til signering"
- Fullfør signeringen i samarbeid med NETS.
Treningsavgiften betales forskuddsvis den 20. i hver måned. Dersom dette faller på en helligdag eller helg, vil det trekkes første virkedag etter dette. Vi kan dessverre ikke ha individuelle trekkdatoer.
Det sendes automatisk ut et varsel ved manglende betaling. Forfall på faktura er den 20. hver måned, dette varselet sendes ca. 7 dager etterpå. Får du et slik varsel bør du sjekke om AvtaleGiro trekk eller papirfaktura er betalt. Dette varselet blir sendt noen dager før fakturaen går videre til purring hos Crone, slik at du har mulighet til å betale inn beløpet før det tilkommer purregebyr.
Purring sendes ut til medlemmer på bakgrunn av manglende betaling. Vi har sendt ut enten faktura eller prøvd å trekke via avtalegiro uten at betaling har skjedd, derfor sendes det purring.
Får du papirfaktura kan det være av følgende årsaker; trekket har ikke gått igjennom i banken for forrige måned, trekket er stoppet/slettet i banken, AvtaleGiro avtalen er slettet eller du har byttet kontonummer.
Da treningen er forskuddsbetalt må første periode betales kontant ved oppstart. Kontantbetalingen dekker resterende dager frem til første trekk fra konto. Dersom avtalegiroen ikke er kommet i orden til første automatiske trekk, vil du få tilsendt en faktura i posten for neste måned.
Opprettelse av AvtaleGiro kan ta opptil 6-8 uker p.g.a behandlingstid hos NETS. Vi har dessverre ikke mulighet til å trekke fra konto før avtalen er godkjent. Faktura vil derfor bli benyttet i denne perioden.
Ja, det er lov. Får du inkassovarsel, skal det først ha vært forsøkt trukket via avtalegiro eller du har mottatt faktura. I tillegg skal du ha fått varsel på sms.
Alternativ 1. Dersom faktura betales med melding i stedet for kid, vil innbetalingen ikke oppdateres automatisk i kundebasen vår. Det må da registreres manuelt ut i fra kontoutskrifter i fra bank, og det vil variere hvor raskt dette er oppdatert. Det kan da skje at det går ut en purring i mellomtiden. Dette vil imidlertid rette seg så snart betalingen er registrert. Det bør brukes kid ved betaling av faktura, da oppdateres innbetalingen din automatisk.
Alternativ 2. Har du betalt og benyttet kidnr. på fakturaen, så ta kontakt med oss om du fortsatt får purring. Send oss gjerne bilde av
fakturaen på epost.Oppsigelse må skje skriftlig før den 1. den måneden man ønsker at siste avdrag skal betales. Muntlige oppsigelser godtas ikke.
Alternativ 1: Oppsigelse pr. post eller e-post er kun godkjent når du mottar bekreftelse i retur. Sendes til tone@valdrestreningssenter.no
Alternativ 2: Ved personlig oppmøte i resepsjonen, på et av våre senter, kan du også fylle ut et eget skjema for oppsigelse. Du vil da motta en gjenpart av oppsigelsen som bekreftelse.
Ta snarest mulig med legeattest som dokumenterer at du ikke kan trene, og fremvis denne i resepsjonen. Eget skjema fylles da ut. Dersom man er i bindingstid må avdragene betales hver måned som avtalt. Når bindingstiden er ferdig vil du få trene betalingsfritt iht. dokumentert fravær, før vi starter opp avdragene igjen. Legeattesten har ikke tilbakevirkende kraft. Er du ferdig med bindingstiden stopper vi avdragene og fryser medlemskapet til du er friskmeldt. Ved kontantavtale vil medlemskapet bli forlenget iht. attesten fra lege.
Ved fremvisning av flyttemelding fra Folkeregisteret eller bekreftelse fra studiested/arbeidsgiver kan bindingstid brytes. Send søknad med dokumentasjon til oss HER eller til avdelingens postadresse. Søknaden vil bli behandlet og besvart til oppgitt e-post adresse, evt. postadresse dersom du ikke benytter e-post.
Nei, treningsavtalen fornyer seg automatisk etter bindingstiden og løper videre med 1 måneds oppsigelse. Oppsigelse må være oss i hende innen den 1. i den måneden siste trekk er ønsket.
Avdragene vil bli utsatt til etter avtjeningsperioden er fullført. Ta med innkallingspapirer til resepsjonen så vi får loggført perioden for fraværet. Resterende bindingstid vil starte opp automatisk ved fraværsslutt. Ved kontantavtale vil medlemskapet bli forlenget iht. innkallelsespapirer.
Ta med dokumentasjon på dette til en TT-resepsjon slik at vi får loggført fraværet ditt om du ønsker frysning av avtalen. Dersom du er i bindingstid må avdragene betales hver måned som avtalt. Når bindingstiden er over, vil du få trene betalingsfritt i henhold til fraværet før avdragene starter opp igjen. For medlemmer utenfor bindingstid vil avdragene for denne perioden bli stoppet.
- I ubetjent tid skal nøkkelkort leses i kortleser ved inngangsdør i tillegg til adgangsleser i resepsjonen.
- Medlemskortet/Nøkkelkortet er personlig og kan ikke overlates eller overdras til andre.
- Medlemmet plikter snarest å melde fra om tapt kort. Tapt kort erstattes mot en avgift.
- Lokalene vil være TV-overvåket (med unntak av garderober). Opptak vil bli avspilt ved uregelmessigheter og adgangskontroll vil bli kontrollert opp mot vårt medlemssystem.
- Barn kan bli med inn på senteret, men av sikkerhetsmessige årsaker har de ikke anledning til å oppholde seg i noen av apparatsalene.
- Vi tillater ikke singlet og små topper
- Bruk rene innesko. Utesko settes i skoskap i resepsjonen.
- Personlige eiendeler skal ikke bringes inn i treningsarealet, men plasseres i garderobeskap under trening. Egen hengelås må benyttes ved bruk av garderobeskap. Låser som henger igjen etter stengetid vil bli klippet og skapet vil bli tømt. Gjenglemt tøy oppbevares i 1 måned før det kastes. Toten Treningssenter frasier seg alt erstatningsansvar for gjenglemt tøy og verdigjenstander.
- Medlemmet plikter å holde orden og rydde utstyr på plass etter bruk. Dette være seg flasker, håndklær etc.
- Badstuer vil ikke være i bruk i ubetjente perioder.
- Medlemmet må forlate treningssenteret innen oppsatt stengetid
- Enhver befatning med dopingmidler benevnt i IOCs liste vil medføre livsvarig utestengelse fra Toten Treningssenter.
- Dersom du ønsker å benytte Personlig Trener i TTs lokaler, må den personlige treneren være en av senterets egne ansatte.
- Gå inn på din medlemside på XAKT
- Trykk på boksen "Booking" under "Hva ønsker du å gjøre"
- Finn den gruppetimen og datoen som passer for deg
- Trykk på den valgte timen
- Sjekk at det er ledige plasser på timen og klikk "Reservèr".
Vi er opptatt av at du som bruker vårt treningssenter føler deg ivaretatt, og et viktig ledd i dette er at dine personopplysninger ikke kommer på avveie. Les gjerne gjennom personvernserklæringen som du finner HER